lauantai 4. huhtikuuta 2009

Mikä Tämä Blogi on Oikein Olevinaan?!?

Tuntuu, että tämän kirjoituksen olisi paras alkaa jonkinlaisella AA-henkisellä tunnustuksella:
Hei, olen vajaa kolmikymppinen uusi urpo bloggaaja, joka on vähän kujalla ;-)
On muotiblogeja, on koirablogeja, on ruokablogeja, on sisustusblogeja. Olen miettinyt mikä ihme omani sitten on.. Minä olen esteetikko, ja kerään päivittäin surffatessani netissä kauniita ja mielenkiintoisia kuvia talteen. Aivan kuten jo lapsena tein. Silloin toteutin sen vain silppuamalla lehteni ja liimalla kuvat vihkooni. Olin aikaani edellä - scrappasin ahkerasti jo silloin 11-vuotiaana, hihih.
Photobucket
Minulta kesti kauan tajuta edes bloggauksen tekniset alkeet, enkä tajua niistä vieläkään puoliakaan, mutta olen valittanut aiheesta jo niin useassa viestissä, etten aio tehdä sitä enää tässä. Ehkä. Viimepäivinä olen kuitenkin päässyt hieman kärryille, ja oppinut kokoamaan omaa blogiania. Ja siitä on kovaa vauhtia valmistumassa sillisoppa - herkullinen ja värikäs sellainen, mutta sillisoppa mikä sillisoppa. Olen innoissani siitä, että minulla on vihdoin paikka mihin asetella haluamallani - no ei ihan haluamallani, koska emme ole vielä täysin yhteisymmärryksessä tekniikan kanssa, mutta melkein - tavalla kauniita kuvia esiin - oli aiheena sitten kynsilakka tai vanha astiakaappi.
Photobucket
Nyt olen kuitenkin huomannut, että mitä innokkaammin olen alkanut panostamaan, noh, ei nyt sentään vielä liioitella, mutta sanotaan, että käyttämään aikaani oman blogini parissa, minusta on tullut ahne! Olen häpeissäni siitä, mutta ei voi mitään, minä myönnän, että toivoisin hirveäsi että myös joku toinen, sen jälkeen toinen, ja sitten taas toinen innostuisi lukemaan blogiani, ihastelemaan sinne netin syövereistä postailemani kuvia. Mutta! Aihepiirini on niin laaja, ja sen tulokseni blogini niin levoton, että miten löydän oman lukijakuntani, tai paremminkin miten he löytävät minun luokseni. Oikeastaan, ollaan nyt rehellisiä, onko sellaista edes olemassa?
Photobucket
Siitä huolimatta että laajalla aihepiirillä karkoitan suuren osan lukijoista pois, ja vain heiveröisen pieni kourallinen saattaa innostua seuraamaan sillisoppaani Manoloista piirongin nuppeihin, en aio supistaa aihepiiriäni hitustakaan. En. Ja miksi en? Koska tämä on minun scrapbookkini. Olin suorastaan huojentunut ja lapsenomaista intoa täys tajutessani että juuri sitä tämä on. Leikekirja kaikesta siitä mitä pidän, joten ei minun tarvitsekaan yrittää suunnata tekstejäni kuvailemaan vain jotain tiettyjä aiheita. Sitäpaitsi olen niin kova jo pelkästään puhumaankin, että olisi liki mahdotonta pysyä yhdessä aiheessa, rönsyilen aina joka suuntaan jokatapauksessa. Joten kunhan oikein asetun mukavasti paikoilleni Linneas Vita Villaan, lupaan että tämä on jatkossakin aivan yhtä aiheesta toiseen pomppiva. Toivon että jostain löytyy lukijoita, jotka kiinnostuvat aiheesta - siis mistä aiheesta - mutta olen ainakin ikionnellinen aina kun saan edes yhden kommentin. Tiedän että jos paljastaisin henkilöllisyyteni, ja vinkkaisin asiasta muutamaan suuntaan, lukijamäärät paukkuisivat satakertaisina, mutta haluan toistaiseksi pysytellä naamioni takana.
Photobucket
Julistan siis tämän
blogin kertovan ei mistään ja kaikesta!
Toivottavasti viihdyt siitä huolimatta mukana!

Photobucket

Kuten aikaisemmin sanoin, tekniset systeemit ovat minulle vielä aika saksaa, jota aikoinani luin lukiossa kolme vuotta, ja mieleen koko kolmen vuoden ajalta jäi yksi ainut ainut lause, joten en tiedä miten blogia mainostetaan, (eh, vink.vink. haluaisin tietää! Apua onko röyhkeydelläni mitään rajoja) enkä oikeastaan osaa tehdä juuri paljon mitään muutakaan. Mutta nyt on aika juhlia! Big Time! Klikatessani nimittäin hallintapaneelini huomasin sinne ilmestyneen jotain mitä siellä ei ole ikinä ennen ollut.. Merkintä yhdestä lukijasta! Iiiiiiih, voiko aikuinen ihminen näin kovasti asiasta innostuakaan. Okei voi! Todentotta minulla on nyt ihka ensimmäinen lukija, ja hän on .. hetkinen katsotaan osaanko linkata.. Just, en siis osaa, mutta kyseessä on ihanista ihanin neito nimeltä *~SL, joka pitää blogia nimeltä Colore Del Mare - muotia, tyylejä, matkoja yms... Hihii, ensimmäinen lukija, ensimmäinen lukija! Ehkä joskus tulee toinenkin, vautsi! Kiitos *~SL siitä että et edes tunne minua, mutta olet silti kiinnostunut lukemaan siitä, mikä minun mielestäni on minäkin päivänä nättiä!
Photobucket
Aion siis jatkossa lepuuttaa silmääni täällä usein, ja nyt minusta tuntuu että on vihdoin aika toivottaa loputkin lukijat sydämellisesti ja innoissani tervetulleeksi lukemaan ei mistään. Takaan "ei minkään" olevan jokatapauksessa kaunista!

Photobucket

5 kommenttia:

suklaasydän / Suklaata ja Kahvia kirjoitti...

En tiedä oletko huomannut mutta html-koodia muovaillessasi olet saanut tekstiosion menemään niin leveäksi että sitä täytyy scrollata sivusuunnassa. Minulla ihan perus-kannettava, isommilla ruuduilla näkyy tietty kokonaisuudessaan mutta tässä ei.

Ihan vaan vinkkinä kun pohdit miten saada lukijoita. Ulkoasun paranteleminen niin että se näyttää hyvältä ja on helppo lukea monilla näyttöpäätteillä on yks asia :)

Linnea kirjoitti...

Oi kiitos suklaasydän huomiostasi! Vaakavieritys on super-ärsyttävää!!! En itse ikinä lukisi vaakavierittävää blogia. Ja jaiks nyt sitä on minun sivullani =( Ei hjuva! Itse en sitä näe, sillä läppärissäni on suhteellisen suuri näyttö..

Grrrr...
Nyt joudun taas pyytämään apua, mutta osaatko ja jaksaisitko kertoa miten sitten saan sivun "pysymään ojossa"? Olisin tiedosta ja avusta superkiitollinen, sillä ... nojoo, olen tarpeeksi monta kertaa vollannut täällä miten en ymmärrä tekniikasta mitään. Täytyy taas jostain yrittää lukea myös ohjeita.

Mutta hei..
Mistä tiedän, että sivu ei enää vaakavieritä toisilla, kun se ei tällä hetkellä vieritä minulla itsellä? Mistä varmistaa asia?

Ja olet muuten täysin 100% oikeassa, blogin ulkoasun ON näytettävä hyvältä, että sitä kiinnostuu lukemaan. Sen olen huomannut kun olen itse surffaillut blogista toiseen.

Olenko minä muovannut html-koodia?!?! Vau, kuulostaa hienolta =D

-SL kirjoitti...

Kiva kun mainitsit minut ja toivottavasti saat pian lisää lukijoita!:)

vinkki: kannattaa kommentoida esim. blogilistan suosittuihin yms. blogeihin monet katsoo kommentoijien blogit ja kiinnostuu, siten minäkin sain lukijoita alussa. Kannattaa myös laittaa blogilistalle blogisi esim. lifestyle kategoriaan? ehkä se sopisi siihen?

nooruska kirjoitti...

Moikka. Mäki luulin, että bloggaaminen on tekniikkalaji, mutta tämä on aika simppeliä, ei kaikki todellakaan ole mitään atk-ihmeitä ja taviksille nämä blogit on tehty.

Itse alotin "uudestaan" pari viikkoa sitten ja olen oppinut vaikka mitä.

Tsemppiä siis. Ja veit muuten sanat suustani: julistan tämän blogin kertovan ei mistään ja kaikesta!

Hyvä lähtökohta. Ois varmaan aika nukkua...

Linnea kirjoitti...

*~SL: Kiitos, olet todella ystävällinen, arvostan sitä luonteenpiirrettä kovasti. Etenkin täällä netissä missä on niin helppo olla kettumainen.

Nooruska: Niinpä kait.. Itseasiassa ei tämä bloggaaminen niin hirvittävä tekniikkalaji olekaan. Opin aika nopeasti muutamia asioita jotka tuottivat aluksi tuskaa ja pelkkiä kysymysmerkkejä, ja täällä on ollut todella ystävällisiä ihmisiä jotka ovat rientäneet auttamaan, kun en ole osannut ratkaista pulmaa. Mutta sen verran tekniikkalaji tämä kuitenkin on, että olen luovuttanut sen suhteen että saisin blogini ojoon niin ettei se vaakavierittäisi. Harmittaa ihan hitosti, mutta en kertakaikkiaan osaa ratkaista pulmaa =(

Related Posts with Thumbnails