sunnuntai 5. huhtikuuta 2009

Inhoan tätä viestiä mutta pakko kirjoittaa..

Nöyrä avunpyyntö siis jälleen kerran. Sain eilen kommenttiboxissa tietää, että sivuni vaakavierittää. Vaakavieritys on sairaaaaaaan ärsyttävää, enkä todellakaan lukisi itse blogia, jota joutuu skrollaileen ees taas vaakasuunnassa. Itselläni on isonäyttöinen läppäri, joten en ole vaakavieritystä tietenkään huomannut. Olen yrittänyt lukea ohjeita jne, mutta en vain kertakaikkiaan tajua, miten saan muokattua sivupohjaani niin, että se ei vaakavieritä kenelläkään. Osaako/jaksaako joku auttaa tässä!? Olisin ihan tajuttoman kiitollinen! Onko ainut vaihtoehto vaakavierittämättömään blogiin ottaa joku täysin valmis sivupohja (onko se oikea sana tähän yhteyteen), jossa kirjoitustila on todella kapea, kuten suurimmissa osissa blogeja? Se tuntuu vastenmieliseltä ajatukselta, sillä A.) Tässä ruudullahan on sitten tyhjää käyttämätöntä tilaa vaikka miten ja B.) Haluaisin todella kovasti saada leveämpiä kuvia esiin, kuten olen täällä tehnytkin, ja saada kuvia aseteltua vierekkäin. Sillä kapeapohjaisella perus-sivupohjalla ei mahdu kuvia vierekkäin, ja kuvat joita siihen voi postata ovat pienikokoisia, enkä jaksa itsekään klikkailla niitä suuremmiksi. Onko kenties joku, joka tehtailee näitä sivupohjia toisille, sehän olisi unelmallista! Ja vielä yksi kysymys, miten ihmeessä tarkistan että sivupohja ei enää vieritä muilla, kun se ei minun koneellani vieritä?
Voi kiitos teitä ystävällisiä ihania ihmisiä, jos vaivaudutte auttamaan!

Grrrrrrr!
Juuri eilen julistin blogin alkaneeksi, mutta nyt meni taas yksi piuha katki.
Ja sekin harmittaa ihan hirveesti!
En muuten oikeasti ole lainkaan tämmöinen valivali-auta ny mua-emmä tajuu tyyppi. Takaan =)

Photobucket

Apua, anyone?

Olen oppinut tässä matkan varrella niiiiiin paljon, että ottaa ihan sairaasti päähän jos tämän takia bloggailu taas tyssää!

Ymmärrän että on ihan sairaan ärsyttävää, kun joka toinen blogini postaus koskee sitä, miten en saa tätä toimimaan. Anteeksi! En vain voi muuta kuin pyytää apua, niin kauan kun en itse saa ongelmaa ratkaistua, ja minua itseäkin ärsyttää nämä postaukset joissa ruikutan siitä miten en milloinkin mitä osaa aivan tajuttomasti, Ärrrgh!

Toisaalta, kuten olen sanonut, tämähän on minun scrapbookkini, joten pääasianhan pitäisi kaiketi olla se, että kaikki näyttää hyvältä minun silmääni. Mutta en todellakaan halua että ne muutamat ihmiset jotka täällä käyvät joutuvat ärsyttävän vaakavierityksen kouriin.

I hate vaakavieritys!

4 kommenttia:

slux kirjoitti...

Tekemällä layoutistasi "liquid" -mallisen voit asettaa pääsarakkeen laajenemaan näytön koon mukaan. Kiinteäkokoisia leiskoja käytetään lähinnä siksi, että teksti on helpoiten luettavaa 7-10 sanan riveissä ja silloin tosiaan täytyy mennä sen mukaan mitä pieninäyttöisimpien leveys on.

Eri kokoisia näyttöjä voi testata lataamalla Firefoxiin muistaakseni Web Developer -laajennuksen tai vaihtamalla vaan oman näyttönsä tarkkuutta kokeilun ajaksi.

Chérie kirjoitti...

Sori, en osaa kyllä auttaa, mutta voin kuitenkin sanoa että mulla se ei ainakaan vaakavieritä:)

Linnea kirjoitti...

slux: KIITOS! En ymmärrä tekstistäsi puoliakaan =D mutta aion opiskella. Kiitos ihan oikeasti kun vaivauduit jeesimään, TODELLA ystävällistä, arvostan sitä!

chérie: Ihanaa kuulla, että kaikilla ei vaakavieritä. Voi thanks! =)

Linnea kirjoitti...

Haluan vielä kerran auttaa nimimerkki sluxia siitä, että hän todella yritti auttaa minua! Ikävä kyllä aihe oli liian haastava, ja minun oli luovutettava sen suhteen, että saisin blogini layoutista sellaisen ettei se vaakavierittäisi pienempiruutuisilla.

Olen siis vielä kerran erittäin pahoillani siitä etten osaa korjata blogiani niin, ettei se vaakavierittäisi. Äääh, rupee ketuttaan ihan pirusti heti kun ajattelenkin aihetta, ja sitä että toiset näkevät blogini vaakavierittävän. Yök!

Related Posts with Thumbnails