tiistai 23. helmikuuta 2010

Asioita Minusta...

Korundin Secret Wardrobe blogista bongasin tämän, ja ajattelin että olisi kiva kertoa itsestäni edes jotain.
Olen kerran aikaisemminkin tehnyt vastaavanlainlaisen 20+ asiaaa minusta postin, mutta tässä tulee ny tämä kysely.

1. Kuinka kauan tarvitset aamulla aikaa laittautumiseen?
Riipuu siitä paljonko olen nukkunut pommiin. Jos on hätä, niin siitä sekunnista kun olen avannut silmät ja säpsähtänyt perään tajutessani paljonko kello on ja sanonut itselleni pari isoa sanaa, menee noin viisi minuuttia siihen että olen ulko-ovesta pihalla. Se tarkoittaa tietenkin eripari sukkia, harjaamatonta tukkaa, meikittömiä kasvoja. Viisi minuuttia kuluu siihen että kiskon vaatteet päälle, juon lasin vettä, heitän jääkaapista mandariinin laukkuun ja pesen hampaat. Laukusta löytyy valmiiksi ripsentaivutin ja huulikiilto, sekä sellainen kiilto/silotus-geeli hiuksille, joilla sitten matkalla sudin itseäni. Kuljen kuin pyörremyrsky. Olen aina myöhässä. Anteeksi!

Jos nyt ajatellaan ideaali tilannetta, jolloin en olisi nukkunut pommiin, tai unohtanut tapaamista, niin sanoisin että aamutoimiin rauhassa menee about tunti. Onko se paljon? Tiedän että monet naiset selviävät meikkauksesta viidessä minuutissa, mutta minä lähden mielummin ilman, koska en varmaan vaan osaa meikata nopeasti. Joten ehkä minulla menee kauan (tunti) siksi, että jos minulla kerrankin on aikaa, haluan nauttia esimerkiksi juuri meikin laittamisesta.

Mutta tämähän riippuu tosi paljon myös siitä millä tuulella olen. En todellakaan laittaudu joka aamu. Vaikka olisi kuinka aikaa, en silti välttämättä kampaa hiuksiani ja meikkaa.


Photobucket

2. Tyttömäisin tapasi?
Jaa... No varmaan Jessica Simpson - hetket? Mutta nehän ei ole varsinaisia tapoja. Onko tyttömäistä kuivattaa föönillä ripset? Se on sit varmaan se. Aaa, ja pillittäminen liki Kauniita ja Rohkeitakin katsoessa. Ja itkeminen kesken kauhuleffan, koska pelkään niin paljon.


3. Lempihajuvesi?
En tiedä onko lempituoksuni poistunut valikoimasta, vai onko pullo vain vaihtanut ulmomuotoaan, sillä en muista tuoksun nimeä, enkä ole ostanut sitä aikoihin. Tämän uuden pullon muodon ja siitä löytyvän nimen perusteella voisi veikata, että pullo on vain muuttanut muotoaan rumemmaksi. Ja asiahan selviää kun käyn tuoksuttelemassa. Kyseessä on Salvador Dalin Ruby Lips - tuoksu. Toinen suosikkini on Diorin Hypnotic Poison. Hassua, kumpikin on punainen pullo. On muitakin suosikkeja, palataanko niihin vaikka ihan erillisin postin kanssa.


4. Monetko kengät omistat?
Laskemaan en kyllä ryhdy. Mutta uskon että omistan huomattavasti vähemmän kenkiä, mitä monet luulevat. Alle sata paria ehdottomasti. Enemmän varmaan lähellä viittäkymmentä.. tai hetkinen.. ehkä seitsemääkymmentä..? No, olen kova kierrättämään, niitä tulee ja menee. Siitä olen tyhmä, että ostan kesäkenkiäkin tosi paljon, vaikka tykkään kesäisin olla enimmikseen paljain jaloin.
Mutta kerron teille yhden kenkäostosmania jutun joku kerta. Mun kaverin mies meinas tipahtaa tuolilta,
kun kerroin sille kerran, miten käy kun menen kenkäostoksille =D


5. Käytkö kirpputoreilla?
Todellakin. Tämä on minun ja isäni yhteinen harrastus ollut siitä lähtien kun olin hyvin pieni. Lähdemme joskus ajamaan johonkin pitkällekin ihan vain jonkun tietyn kirpputori(tapahtuman) vuoksi. Myyn myös paljon kirpputorilla. Kesäkirppikset on ihan parhaita. Kiertelen silloin varmaan kerran viikossa.


6. Ajatko isin ostamalla autolla?
En.


7. Nauhoitatko Salatut elämät?
En. Joku päivä tv oli päällä kun ko. ohjelma tuli enkä tunnistanut sieltä juuri muita kuin tämän tumman pitkän karismaattisen miehen, joka on joku valtion virkamies ammatiltaan. Paula taitaa olla hänen vaimonsa nimi. Kyllä tiedän myös kuka on Seppo! Suppo Taalasmaa =D Katsoin Salkkareita silloin tällöin vuuuusia sitten.


8. Päivittäiset kauneusrutiinisi?
Okei, olen tosi huono näissä, ja myönnän nyt rehellisesti etten edes puhdista kasvojani perusteellisesti joka aamu. Ihoni on niin herkkä etenkin näin talvella, että aamuisin kevyt vesipesu pesusienellä tuntuu paremmalta vaihtoehdolta kuin kemikaalit. Kasvojen rasvaus, huulien kuorinta ja rasvaus... Ripsien taivutus. Hiusten käsittely Ghd-suoristusraudalla... Mitäs vielä, no huulikiiltoa ja hajuvettä on aina. Iltaisin pesen kasvot, sitten kasvovesi, silmänympärysvoide, mahdollisesti joku seerumi ja sitten voide. Kynsinauhaöljyä laitan päivittäin ja rasvaan käteni päivittäin. Puhtaus ja siisteys on tärkeintä!


9. Kuinka usein ostat vaatteita?
Usein. Liian usein. Olen ihan mahdoton. Netissä kun pyrähtää on hyvin helppo käydä klikkaamassa jonkun nettipuljun vaatteita ostoskoriin, tätä teen nimenomaan aivan tajuttoman usein. Ja ainahan kaupungilta joku riepu tarttuu mukaan. Mutta on kuitenkin harvinaista että ostaisin vain yhden tai kaksi vaatetta kerralla, ostan aina säkillisen. Haluan tähän asiaan muutoksen. Olen oikeasti pulassa vaatteideni kanssa. Olen tosissani. Siis oikeasti.


10. Hesari, Seiska vai Cosmopolitan?
En välitä mistään näistä, sillä en pidä sanomalehtien lukemisesta (liikaa surullisia uutisia, ja olen niin naaivi että ne tulevat uniini), mutta Hesari.
Tai Seiska :/ (tuon myöntäminen kirpaisi kovasti... UGH!)
Cosmo on ihan hassu.


11. Onko seinälläsi yhtään miespuolisen henkilön kuvaa?
Eipä taida olla.


12. Millainen on vaatekaappisi?
Ensinnäkin se on huone, ei kaappi. Se on aivan liian pieni, enkä todellakaan tiedä mitä oikein ajattelin kun asuntoa remontoidessamme suunnittelimme siitä noin pienen, ja luulin tosissani sen olevan riittävän kokoinen. Se on aika plain, mutta ihan ok. Kromin väriset kenkärekit ovat hyvän näköiset. Tarvitsen kipeästi jostain lisäsäilytystilaa. Pitkän rekin henkareille, lisätilaa kengille ja ylipäätään lisää tilaa vaatteille.

Photobucket


13. Entä karkkihyllysi?
Mikä se semmoinen on? En minä ole 6-vuotias.


14. Panostatko sisustukseen?
Ehdottomasti. Koti on kaiken ydin, tämä on paikka johon tullessa saa sulkea oven muulta maailmalta. Täällä saa vain olla sinä ja minä. Täällä pitää olla seesteistä, jotta sielu ja keho, silmäkin, voi levätä. En ymmärrä ihmisiä, jotka asuvat rumasti. Ja miksi mökille viedään kaikki ne tavarat mitä ei enää kotona halua pitää. "No tää on kyllä jo aika ruma ja kulahtanut sohvaryhmä, ostetaan uus, ja viedään tää mökille." Siis häh? Miksi? Miksi ihmiset roudaavat mökille kamaa, jota eivät kelpuuta kotiinsakaan.


15. Oletko porukassa yksi pojista vai kikattava huomionhakuinen tyttö?
Miten kikattava huomionhakuinen tyttö on naisellinen vastakohta habituksella, jolloin nainen olisi kuin kuin yksi pojista?!?! Tuohan on todella huonosti muotoiltu kysymys. Näistä vaihtoehdoista en ole kumpikaan. Olen flirttaileva kiva tyttö, joka tulee juttuun tosi hyvin kaikkien kanssa sukupuoleen katsomatta. Jos en tunne ketään, saatan olla ujo ja vetäytyvä. Muuten jutellaan ja nauretaan, mutta en koe hakevani huomiota, itseasiassa taidan jopa välillä vältellä sitä, etenkin tuntemattomilta ihmisiltä.


16. Alusvaatemakusi?
Pidän väreistä alusvaatteissa, mutta aika paljon minulla on silti mustaa, valkoista ja murrettuja sävyjä. Pidän klassisesta, ja romanttisesta tyylistä. Sekä hyvännäköisistä urheilullisista. Diggaan myös mustaa ja houkuttelevan syntistä, mutta ei mitään erikoisvirityksiä, no way! Haluan että minulla on myös sellaisia karkin suloisia alusvaatteita, mutta hepeneitä ne eivät saa olla. Joo, tähän olisi näköjään riittänyt yhden sanan vastaus: monipuolinen.


17. Onko mätsäys tärkeää?
Todellakin! Silmiin sattuu jos joku väri/kuosi/sävy riitelee toisen kanssa.
Mutta sullahan voi olla vaikka kuinka monta väriä kerralla päällä, kunhan ne ei vaan riitele keskenään.

18. Lukeeko Facebook-tiedoissasi harrastuksena shoppailu?
Onko minulla henkilökohtainen Facebook? ;-) ..omalla nimelläni?


19. Entä lempiohjelmana Sinkkuelämää.
Ei siellä ainakaan tätä lukisi/lue ;-)
Pidän toki sarjasta, ja siihen liittyy paljon muistoja. En oikein pidä Carriesta.

Photobucket

20. Millainen on ystäväpiirisi?
Joko en osaa vastata yhteenkään kysymykseen, tai sitten nämä ovat vaikeita kysymyksiä. Luulen, että vika on siinä että en osaa vastata mihinkään lyhyesti. Minulla ei ole yhtä ystäväpiiriä. Minulla on ystäväpiirejä. Eri porukoita, jotka eivät tunne toisiaan. Toiset tuntevat jostain yhteyksistä, toiset eivät.
Millaisia ne nyt sitten ovat..? Ihan parhaita. Voi ristus miten paljon ollaankin yhdessä koettu vanhojen ystävien kanssa, jotka on kulkeneet osa rinnalla jo yli parikymmentä vuotta. Sitten on uusia ystäviä, jotka ovat olleet rinnalla kymmenisen vuotta, yksi porukka tuli mukaan kuutisen vuotta sitten. Sitten on yksittäisiä ihmisiä, jotka ovat tarttuneet mukaan matkan varrelta, ja eivät "kuulu" mihinkään ryhmään, siis aivan kamalaa boxiin laittelua, yök :/ Sen osaan sanoa että kaikki ovat hyvin erilaisia porukoita. Ja kaikki ihmiset ovat ihania. (no daa.. ne ei varmaan muuten olisi mun ystäviä) Eipä taida olla kellonaikaa, tai asiaa, jolloin en voisi tarttua puhelimeen ja pyytää apua. Rakastan ystäviäni. No tässä oli kyse ystäväpiireistä, mutta anw.


21. Vietättekö tyttöjen iltoja?
Ei hirveästi. En koe sitä mitenkään tarpeelliseksi. Jos tarkoitetaan iltoja, jolloin dogataan, kokataan, ja lähdetään baariin tyttöjen kesken, niin voin sanoa, että en oikeastaan osallistu tämmisiin juuri ollenkaan, sillä en juuri lähde baareihin/kesteihin ilman jotain erikoista syytä, typ syntymäpäivä, tai joku tapahtuma. Kapakoissa ei saa polttaa tupakkaa :/ Tekemiseni ja menemiseni ovat muutenkin melko spontaaneja. Kyllä me toisten tyttökavereiden kanssa räplätään toisetemme meikkikapsäkkejä ja kirjahyllyjä läpi, ja kokeillaan uusia papiljotteja, mutta se nyt on normaalia kylässä käyntiä.

22. Mikä biisi soi tällä hetkellä?
HIM: Ode to salitude.

"...Here's to the pain, the light of the oncoming train
Come on
Ode to solitude in chains
Here's to the pain as always heaven in flames
That we've been
Ode to solitude in chains..."

Okei, tän postaus ei ole ok, mutta voit kuunnella sen täältä:




23. Otatko aurinkoa, käytkö solariumissa, tyydytkö itseruskettaviin vai menetkö valkoisena kesät talvet?
Kaikkia, ja kesät talvet ruskeana.
Pieniä retkahduksia sattuu ajoittain, ja silloin olen vaalea ja vihainen.


24. Penkkiurheilu on asia, mitä et yksinkertaisesti pysty käsittämään?
No näinhän luulin itsekin, kunnes mun entinen poikaystävä sai mut hajottamaan tommosesta mikä toi nyt on... no tommonen marmori/laattapäällysteinen istuintaso joka kiertää takan kummallakin puolella, niin siitä palasen sitä marmoria irti.. Hahah. Oli todella tiukka lätkämatsi, mitä seurasin himassa miehen kanssa. Seurustelin joskus tovin tän yhden pelaajan kanssa, joka pelas meidän joukkuetta vastaan, ja jätkä meni ja teki voittomaalin niiden joukkueeelle. Yllätyin itsekin reaktiostani: voi v*ttu kuului, ja pullo lensi vahingossa kädestäni ja osui just tohon tasoon ja mursi siitä tommosen vajaan kymmenen sentin palan irti. Parin päivän päästä onnittelin kundia. Hyvää työtähän se teki.

(Pullo oli kovaa muovia, lähti kai aika lujaa kun sai muovi tommoista tuhoa aikaiseksi.
En tajua miten se silleen pääs lähteen käsistä, inhoan tavaroiden hajottamista.)


25. Unelmasi olisi työskennellä vaate tai kenkäkaupassa?
Ei. Mutta siis jos Nina Kurkinen kysyy haluanko tulla jeesiin Nina's -liikkeeseen, niin voin mennä =)

Photobucket
Kuva Nina's liikkeen sivuilta.

26. Hiustuote, mitä ilman et pystyisi elämään?
Ei pysty päättään kahden välillä... Hoitoaine vai ghd-rauta!? Rikon sääntöjä ja otan molemmat. Eiköhän letin voi hätätapauksessa pestä vain kuumalla vedellä. Esim autiolla saarella. Jolla tosiaan on varmaan sähköä millä lämmittää vesi ja kytkeä suoristusrauta.. ahem. Että jos mä sen hoitoaineen sittenkin.


27. Käytätkö samoja vaatteita arkena ja viihteelle lähtiessä?
Joo, mä meen helposti baariin samat kuteet päällä kuin arkena. Mutta mä käyn harvoin. Mutta ennen kun vielä kävin paljon viihteellä, niin ei ollut juuri väliä. On mulla nykyään vaikka muille jakaa kimallusta ja välkettä vaatehuoneesta, mutta harvoin on käytössä.


28. Tykkäätkö timanttikorvaisista näteistä pojista, epäsiisteistä rokkareista vai mielenosoituksilla parantavista hipeistä?
En edellekään tykkää kategoroinnista, mutta retkahdan aina renttuihin. Mutta fiksuihin renttuihin ;-) Tai vanhempiin pukumiehiin. Herrasmiehiin. Aikamoinen ero, eiks vaan. Eihän se rakkaus katso ulkonäköä, mutta halu ja viehätys katsoo. Kun nyt kerran vedetään kurveja suoriks niin voidaan myös sanoa, että nätit pojat ei viehätä mua. Please, jos mä en saa koskea miehen hiuksiin, niin anna olla. Hipit on jees ainakin ystävinä, aina oppii jotain uutta. Anw yleensä olen ongelmissa jonkun pahan poliisin takia, hah.


Photobucket

29. Kuinka paljon omistat vaatteita?
No haloo!


30. Käytkö manikyyrissä/pedikyyrissä?
Olen itseasiassa innoissani, sillä olen ajatellut ryhtyä itse hoitamaan oikein perusteellisesti sekä käsiäni että jalkojani. Putelit ja lakat on valmiina. Mutta toki käyn silloin tällöin salongissa, ja etenkin talvisin ihon kuivuessa parafiinihoito on tarpeen.

31. Käytätkö koruja?
Kyllä. Hopeisia ja valkokultaisia metalleista. Sormuksia, kaulassa on muutama onnenamuletti/kivi, usein myös joku pitkä riipus. Mun juttu on varmaan isot korvakorut. Turkoosia. Myös ranteessa on usein jotain. Ruskeaa, mustaa, vaaleaa (teko)nahkaa. En ole joulukuusi.


32. Onko suklaa apu ongelmaan kuin ongemaan?
No ei tietenkään, mutta se on maailman paras "apu" järkyttävään sokeririippuvuuteen... Mä en muuten tajua, mikä siinä suklaan syönnissä lohduttaa. Koska ja miksi siitä on tullut lohduttava ja turvaa antava tuote?


34. Teetkö heräteostoksia.
Muita ostoksia en varmaan teekään. Ei hyvä!


35. Oletko koskaan ollut seksikutsuilla?
Nyt piti oikein miettiä pitkäänkin että olenko, mutta en muista että olisin ollut. Kumma juttu.

8 kommenttia:

Pilvenhattara kirjoitti...

Hih, kuivaat ripsiä föönillä :DD Oikeesti?? Sä oot Ihana!!! Mitä on muuten Jessica Simpson - hetket??

COCO kirjoitti...

Oot ihana Linde! :) (sori, mulla on joku juttu, et pitää keksii noit lempinimii kaikille) :) Noista vastauksista tule mieleen ihan mun isosiskon persoona. :) Paljon samoja tapoja ja juttuja!

Tommi kirjoitti...

Melko infopläjäys.

Linnea kirjoitti...

Jemina: Joo ihan oikeesti! Hullua. Se on kyllä asia joka ansaitsee oman postinsa, lupaan tehdä sen joskus. =) Jessica Simpson moment on suomeksi sanottuna ihan vaan tosi blondi hetki. Tiedätkö esim kun Jessica aikoinaan ihmetteli onko Chicken of the Sea merkin tonnikala oikeasti kuitenkin kanaa. Tosi kiva muuten nähdä sinua täällä taas. Tykkään kovasti kun liityit joukkoon.

COCO: Oho, mä ihan säpsähdin kun kutsuit mua Lindeksi, sillä olin juuri edellisessä postissa maininnut toisen Linden. Oma oikea nimeni on sellainen, että olen tottunut moniin lempinimiin, joten anna palaa vaan Cocou =) Sano kiltti, että sun isosisko on aivan mahtava ja rakastat häntä ylikaiken juuri hänen ihanan luonteensa takia.

Tommi: Oliko vähän too much information sulle? ;-) Nyrpistit varmasti nenää kun mainitsin etten harjaa hiuksiani. Sano vaan, I can take it! Hauskaa että olet täällä, sillä juuri tänään mietin että mun täytyy tulla kattoon mitä Tommille kuuluu, en vain ole vielä ehtinyt. Tiedätkö kuule, tuli mieleeni että luulen että pitäisit Korundin Secret Wardrobe blogista: http://korundi.blogspot.com/. Siellä on todella tyylikästä lifestylia.

Pilvenhattara kirjoitti...

Oujee...ne on sellaisia ne Jessica hetket. Mun täytyy paljastaa, että kysyin kerran ravintolassa tarjoilijalta tilatessani häränpihviä, että eikai se vaan ole possua...ja sitten vajosin pöydän alle :D Enkä mä ole edes blondi ;D Joo, mutta nyt teetä ja suklaata :P "nähdään" taas!

Linnea kirjoitti...

Jemina =) No se oli kunnon Jessica Simpson hetki, noita sattuu. Ystäväni tilasi kerran kahvin mustana, "mutta laita siihen vähän maitoa".

Hanna kirjoitti...

Voipi olla, että kun olet 40v niin solarium ja auringonotto alkaa kaduttamaan.

Linnea kirjoitti...

Hanna, ymmärrän kyllä mitä ajat takaa. Tarkoitat varmasti terveysriskiä ja ihon kärsimistä, mutta miksi juuri/vasta kymmenen vuoden päästä alkaisi kaduttamaan?

Olen lapsesta asti viihtynyt aina rannalla/pihalla vedessä ja auringon lämmössä, ja myönnän että varmaan 15 vuotta tässä on tullut otettua sitä aurinkoa/solariumia ihan intohimoisesti vain sen rusketuksen takia. Tykkään että olen nätimpi päivettyneenä kuin kalpeana. Onneksi on olemassa hyvät suojavoiteet, sekä tietenkin muuten ihoa hoitavat ja hellivät tuotteet.

Ehkäpä auringonpalvonta voidaan sitten laskea joidenkin mielestä yhdeksi paheistani, mutta koska saan siitä niin paljon nautintoa ja iloa, ja suorastaan elän aurinkoenergialla ja valolla ylipäätään en osaisi ajatellekaan karsivani sitä minulta pois - niin pahana en auringonottoani ja solariumia näe.

En myöskään voi, enkä halua elää elämääni niin että luovun jostain minulle nautinnollisesta sen takia, että ehkä minä sairastun tai ehkä minun ihoni on ryppyinen joskus. Iho hoidetaan kuntoon sitten kun/jos aika on, ja jos joku ystäväni sairastuisi melanoomaan saisi se minut takuuvarmasti hetkeksi hätkähtämään asiasta.

Auringon vaaroista puhutaan paljon, mutta minulle se on kuin lääke. Se hoitaa ihoani, ja ihoni on kesäisin huomattavasti paremmassa kunnossa kuin talvisin. Sen lisäksi auringon lämpö hoivaa ajoittain kivuliaasti jäykkiä lihaksiani.

Tulipas tästä pitkä vastaus... taas =) Kunhan jäin vain ihmettelemään, että kun minua ei kerran tähän mennessä ole kaduttanut, niin mikä siinä neljässäkympissä sitten laukaisisi katumisen.

Ps. Olen kuin suora klooni äidistäni, joten toivon ja uskon perineeni tämänkin asian suhteen hänen geeninsä. Hänellä kun ei auringonotosta huolimatta ryppyjä tai ihovaurioita vieläkään näy vaikka kuinka yritän tsikuleerata, ja nainen on sentään jo yli sen neljänkympin, ihan yli viidenkympinkin =) ...ja luomu.

Related Posts with Thumbnails